Παρασκευή 29 Ιουνίου 2007

IQ πρωτότοκων (συνέχεια)

Νορβηγοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι σύμφωνα με τις έρευνές τους τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια που γεννιούνται πρώτα στην οικογένειά τους διαθέτουν κατά μέσο όρο ελαφρά υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης από όσα αδέρφια τους γεννηθούν αργότερα.

Εκτιμάται ότι η διαφορά αυτή οφείλεται στον περισσότερο διαθέσιμο χρόνο που έχουν οι γονείς για να φροντίσουν το πρώτο παιδί. Όταν γεννηθεί το δεύτερο ή τα επόμενα ο χρόνος μοιράζεται σε περισσότερα παιδιά, αλλά το πρώτο έχει ήδη ωφεληθεί από την περίοδο που αποτελούσε το μοναδικό αντικείμενο φροντίδας των γονιών του.

Μήπως όμως τότε θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι τα μοναχοπαίδια είναι πιο έξυπνα από τα παιδία που έχουν αδέρφια διότι λαμβάνουν περισσότερη φροντίδα; Δεν το νομίζω. Οπότε μάλλον θα πρέπει να ψάξουμε αλλού για την αιτία του φαινομένου.


Πηγή: http://www.thestar.com

η δική μου πηγή βέβαια ήταν διαφορετική...


3 σχόλια:

Ντάλια είπε...

εχει βγει και βιβλίο για τα πρωτότοκα:

Τα Πρωτότοκα
Dr. Jirina Prekop
περιγραφή:
Γιατί το πρώτο παιδί είναι τόσο διαφορετικό από το δεύτερο;
Πόσο επηρεάζει την αδερφική ομάδα η σειρά γέννησης;
Τα πρωτότοκα παιδιά καρπώνονται εξαιρετικά προνόμια. Έρχονται, όμως και αντιμέτωπα με την απώλεια της μοναδικότητας που είχαν ως μοναχοπαίδια - κι αυτό φέρνει πλήθος φόβων. Η γέννηση του δεύτερου είναι, συνήθως, μια επίπονη κατάσταση. Και προκαλεί κάποια ανεξήγητη συμπεριφορά, που συχνά παρερμηνεύεται ως επιθετικότητα, απειθαρχία, κ.λπ. -με δυσμενείς επιπτώσεις στην προσωπική, ίσως και στη μελλοντική οικογενειακή τους ζωή.

Ανώνυμος είπε...

Τι μου έχεις κάνει ρε Ντάλια.. Άντε τώρα να ψάξω να βρώ από που είμαι υιοθετημένος. Διότι η αδερφή μου που είναι θεωρητικά μεγαλύτερη αποκλείεται να έχει υψηλότερο IQ από εμένα. Πράγμα που σημαίνει πως εγώ είμαι πρωτότοκος άλλης οικογένειας. Όλο σε σκέψεις με βάζεις.

Ανώνυμος είπε...

den empistevomai pote ena lao pou blepei ilio mono 2 mines to xrono.....